12 marca 2016

Singer 348k i co z nim zrobić?

Hej. Z pasji do starych maszyn w końcu zaczęłam je kolekcjonować. Wiedziałam,że to się tak skończy.;) 
Na jednej z aukcji internetowych wylicytowałam pięknego miętuska, Singer 348. Byłam bardzo zadowolona, bo kupiłam go po okazyjnej cenie, z dodatkowym wyposażeniem i prawdopodobnie działający... Byłam, aż do czasu otrzymania maszyny przez kuriera. Czyściłam ją dwie godziny. Bite dwie godziny pucowałam, odkurzałam a i tak jeszcze silnik musi być wyczyszczony. Szkoda, że nie zrobiłam zdjęć tego, co wyciągnęłam ze środka. Byłam załamana. 







Po zmianie żarówki, wyczyszczeniu i naoliwieniu (stare maszyny mają to do siebie, że trzeba po kropelce oleju wlać w każdą ruchomą część i najlepiej robić to regularnie, warto mieć instrukcję obsługi do maszyny, pokazane w niej jest, co dokładnie naoliwić), postanowiłam przetestować maszynę. Szybko się rozczarowałam. Działać działa,ale niestety, w bębenku jest wygięta blaszka i zrywa górną nić. Próbowałam sama coś pogrzebać,ale poddałam się. Musi być oddana do mechanika. Zrobię to dopiero w Polsce, bo w Berlinie przegląd maszyny + naprawa przewyższa znacznie cenę zakupu, nie opłaca się. Mam nadzieję, że silnik po wyczyszczeniu będzie pięknie brzmieć, bo jest ciut za głośny, jak na starą maszynę. Uwierzcie, wbrew pozorom, metalowe maszyny potrafią być ciche. Miał iść na sprzedaż, ale cały czas nie potrafię podjąć decyzji, co z nim zrobić. To raz wystawiam na aukcję, to raz ją kończę przed czasem. Szkoda mi pracy i serca, jakie włożyłam w Singera przez te dwie godziny, ale też okazało się, że maszyny z szablonami nie do końca mi odpowiadają. Niby tylko odkręcić śrubkę, zmienić szablon, zakręcić śrubkę, ale jest to trochę uciążliwe. Tak, przy Pfaffach też trzeba kręcić, zmieniać, ale jednak wszystko jest w maszynie. Singer jest idealny do wbudowania go w stolik. Jeśli ze mną zostanie, to właśnie to z nim zrobię.
Przedstawiam Wam zdjęcia ,,po".
Kabel też został gruntownie wyczyszczony.



 A co Wy byście zrobili na moim miejscu?
Miłego dnia,
kanvela

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Szyciowanie , Blogger